Leczenie przy użyciu lasera CO2

Zabiegi leczenie nietrzymania moczu i rewitalizacji (ujędrniania) ścian pochwy są wykonywane laserem CO2 przeznaczonym do ginekologii estetycznej- Beladona.

- Leczenie nietrzymania moczu

Nietrzymanie moczu powoduje u kobiet trudności z utrzymaniem moczu podczas wysiłku, kaszlu, kichania, biegania, dźwigania, przy wstaniu z łóżka i innych wysiłkach fizycznych. Pogarsza to znacznie komfort życia, utrudnia kontakty towarzyskie. Najczęstsza przyczyną jest osłabienie mięśni dna macicy, do którego dochodzi podczas porodu, kiedy mięśnie dla miednicy znacznie się rozciągają i nie wracają do swojej formy sprzed porodu. Innym czynnikiem jest okres menopauzy i związane z nim zmiany stężenia hormonów, syntezy kolagenu oraz zwiotczenie mięśni.

Zabieg jest bezbolesny i trwa 10-15 minut. Podczas zabiegu lekarz wykorzystuje wiązkę lasera, którą wprowadza do pochwy wywołując obkurczanie i stymulację włókien kolagenowych, dzięki czemu ścianka pochwy wzmacnia się i usztywnia. Także ułożenie cewki moczowej ulega skorygowaniu, przywracając normalne funkcjonowanie układu moczowego.

Bezpośrednio po zabiegu pacjentka może wrócić do codziennych czynności i odzyskuje pewność siebie i komfort życia.

Przeciwwskazania do zabiegu

Ciąża, miesiączka, infekcje dróg rodnych, choroby nowotworowe.

- Rewitalizacja (ujędrnianie) ścian pochwy

Zabieg rewitalizacji (ujędrniania, obkurczania) ścian pochwy zwiększa napięcie tkanek, dzięki czemu błona śluzowa pochwy, poprzez zwiększenie produkcji włókien kolagenowych, staje się bardziej elastyczna i napięta.

Zespół rozluźnienia pochwy polega na utracie optymalnej struktury i napięcia pochwy. Dotyczy to głównie kobiet , które rodziły siłami natury oraz w wieku menopauzalnym. Dla wielu kobiet stanowi poważny problem w kontaktach intymnych.

Wskazania do zabiegu:

• spadek napięcia i rozluźnienie pochwy wywołane licznymi porodami, urazami okołoporodowymi lub okresem menopauzy
  • brak satysfakcji ze współżycia
  • mniejsze doznania lub ich brak trakcie stosunku
Zabieg rewitalizacji pochwy jest wykonywany przy pomocy specjalnej końcówki endowaginalnej, którą wprowadza się do wnętrza pochwy. Laser wyposażony w skaner działa bezpośrednio na ścianki pochwy stymulując tkankę i kolagen do regeneracji. Dodatkowym efektem jest zwiększenie niedostatecznego wydzielania pochwy (zwłaszcza po menopauzie).

Specjalny dwufazowy impuls energii lasera Beladona powoduje zarówno ablację tkanki (pierwsza faza) jak i silne przegrzanie (druga faza). Dzięki temu operator może uzyskać większą lub mniejszą głębokość działania oraz mniejsze lub większe nagrzanie tkanki w zależności od wymagań zabiegu.

Laserowe leczenie nietrzymania moczu polega na dostarczeniu odpowiedniej ilości energii do śluzówki pochwy oraz powięzi miednicy. Efektem jest fototermiczne obkurczanie i ujędrnianie tkanek. Następuje obkurczenie tkanek pochwy oraz zmniejszenie kąta nachylenia cewki moczowej, co prowadzi do przywrócenia funkcji trzymania moczu.

Przed zabiegiem

Po zabiegu

- Zabieg odmładzania sromu - wykonuje się specjalną końcówką frakcyjną minimalizującą efekty uboczne.
- Usuwanie rozstępów skórnych po porodzie.

Zalety:

• bez znieczulenia
  • brak krwawienia
  • bez nacięć chirurgicznych
  • krótki czas zabiegu(20 minut)
  • bez bólu
  • bez golenia
  • bez po zabiegowych stanów zapalnych
  • brak wpływu na codzienne życie po leczeniu
  • nie ma potrzeby lewatywy
  • brak materiałów eksploatacyjnych
  • efekt zabiegu utrzymuje się przez okres 1-2 lat