Hoodoplastyka

Hoodoplastyka-plastyka napletka łechtaczki

Jednym z najsilniejszych doznań seksualnych jest orgazm łechtaczkowy. U kobiet mających problem z osiąganiem tego typu przyjemności, przyczyną może być przerośnięty fałd skórny na łechtaczce. Zasłania on ją, utrudniając tym sam stymulację podczas stosunku.

Wygląd napletka łechtaczki jest pochodną czynników genetycznych, stymulacji hormonalnej i przebytych ciąż. W przypadku nadmiernie rozwiniętego napletka łechtaczki wykonanie labioplastyki uwydatni jego rozmiary powodując groteskowy wygląd. Stąd w tych szczególnych przypadkach konieczność chirurgicznej redukcji nadmiaru skóry napletka co umożliwia zachowanie naturalnych proporcji i nie pozostawia blizny.

Hoodoplastykę wykonuje się poprzez niewielkie nacięcie tkanki od strony zewnętrznej napletka łechtaczki, a następnie usunięcie nadmiaru skóry jej otaczającej.

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym i trwa ok. 45 minut. Zaraz po zabiegu Pacjentka może udać się do domu.

Wskazania do zabiegu:

• przerost napletka łechtaczki,
  • brak satysfakcji seksualnej,
  • nieestetyczny wygląd napletka łechtaczki.
Przeciwwskazania do zabiegu:

• cukrzyca;
  • autoimmunologiczne choroby tkanki łącznej;
  • ciąża i karmienie piersią;
  • aktywna infekcja okolic intymnych;
  • menstruacja.
Przed zabiegiem konsultacja lekarska- dobranie metody leczenia i omówienie wszelkch kwestii związanych z zabiegiem. Wcześniej przed zabiegiem wszelkie ewentualne infekcje powinny zostać wyleczone. Pamiętać należy również, że miesiączka nie może wystąpić w ciągu 14 dni od przeprowadzenia zabiegu.

Do każdego zabiegu wymagany jest:

• aktualny wymaz z pochwy z antybiogramem (badanie ważne 1 miesiące)
  • cytologia (wynik nie może być starszy niż rok)
  • badania z krwi:
    • HIV (badanie ważne 3 miesiące)
    • HCV (badanie ważne 3 miesiące)
    • HBs antygen (badanie ważne 3 miesiące)
    • morfologia krwi (badanie ważne 2 tygodnie)
    • układ krzepnięcia INR, APTT (badanie ważne 1 tydzień)
    • TSH (badanie ważne 2 tygodnie)
Zalecenia po zabiegu

Po zabiegu Pacjentka może od razu wrócić do domu.
Na czas rekonwalescencji dostaje dokładną instrukcję postępowania oraz receptę na środki farmakologiczne, które poprawiają efekty gojenia, wyeliminują możliwe odczucia bólowe i pozwolą uniknąć powikłań.

W razie wątpliwości, w każdej chwili może skontaktować się telefonicznie z lekarzem, który przeprowadzał zabieg.

W okresie pozabiegowym ważna jest szczególna higiena miejsc intymnych. Pacjentka odzyskuje całkowitą sprawność seksualną po ok. 4 tygodniach. Bezpośrednio po zabiegu zalecany jest odpoczynek i spokojny tryb życia.

Efekty zabiegu hoodopalstyki widoczne są już w dniu zabiegu, choć na ostateczny ich kształt należy poczekać do momentu pełnego wygojenia się ran i zakończenia okresu rekonwalescencji. W wyniku zabiegu plastyki uzyskujemy efekt mniej odstającej łechtaczki oraz jej drobniejszy, bardziej gładki oraz symetryczny po obu bokach wygląd.

• labiominoroplastyka - plastyka warg sromowych mniejszych - informacje
  • waginoplastyka - plastyka pochwy - informacje